2012. november 29., csütörtök

Gluténmentes túrós - juhtúrós pogácsa

Nem vagyok egy pogácsás típus, de mivel nem ehetem meg, sokszor megenném. De a blogon látom, hogy más is így van ezzel. Ez a legfinomabb pogácsa lett, amit valaha csináltam, és - megkockáztatom - ettem. Pedig  semmi receptet nem használtam hozzá, csak beleraktam, ami itthon volt, és amiről úgy  gondoltam, hogy egy túrós pogácsába jó lehet. Amíg megsült, egy kis karácsonyi készülődésre is jutott idő.
Hozzávalók:
30 deka túró (15-15 deka juhtúrót és tehéntúrót használtam.
15 deka vaj/kacsazsír (nekem most csak joghurtos vajam volt)
30-40 deka liszt (mix B)
2 ek tejföl
Fél csomag élesztő
1 deci langyos tej
1 tojás
1 adagolókanál rost - fiber husk


A langos tejben elkevertem az élesztőt. Amíg elkezdett habosodni villával összetörtem a túrőkat a vajjal. Nem szükséges áttörni, én kimondottan szeretek túródarabra vadászni. Ezután hozzáadtam a többi hozzávalót, hozzáöntöttem a megfuttatott élesztőt, és összegyúrtam. Általában először mindig egy villával kevergetem, kézzel csak akkor nyúlok bele, ha már nem túl ragacsos. Ez most egész szépen összeállt. Inkább kicsit lágy legyen. Félretettem pihenni. Úgy 4 órára. Most így alakult, de ez tapasztalatom szerint még jót is tesz neki. Sajnos ez a tészta nem tud úgy megkelni, de ezalatt az ízek összeérnek, a tészta összeáll. Mikor újra elővettem szépen gyúrható, sodorható tésztát kaptam. Ujjnyi vastagra nyújtottam és kiszaggattam. Megint csillagok meg harangok lettek, még mindig nincs pogácsaszaggatóm. A tetejét megkentem tejjel, és megszórtam szezámmaggal. 180 fokon kb. 18 percig sült.
Nagyon finom, nem szabad boltit venni.


1 megjegyzés:

kata75 írta...

Nagyon köszönöm ezt a receptet! Nekem nem volt időm 4 órát állni hagyni, kb egy órát állt és 250 gramm juhtúró került bele, sima túró nem. Fantasztikusan finom, puha lett, a legjobb pogácsa, amit valaha ettem!