2012. november 12., hétfő

Zabpelyhes zablisztes gluténmentes áfonyás palacsinta

Nagyon boldog vagyok, hogy a zabról kiderült, hogy csak a termelés és a feldolgozás okozta keresztszennyeződés miatt okoz tüneteket a gluténérzékenyek zöménél. Létezik tehát gm verzió piszok drágáért, de én a sparos 199 forintosat használom, orvosi felhatalmazással. Mivel a zacskón nem szerepel a glutén, mint  allergén, a doktornő rábólintott, hogy próbáljuk meg. Úgy néz ki, működik.
Sokszor eszünk zabkását, zabpelyhes kekszeket, és mostantól ezt a palacsintát is. Volt itthon egy zacskó gm zablisztem, amit finnországból kaptam ajándékba. Csak kerülgettem sokáig, de most vettem észre, hogy lejár a szavatossága. Gyorsan kerestem hozzá receptet. Zabliszt könnyedén előállítható aprítógéppel is, az sem baj, ha nem telesen por állagú lesz.
A palacsinta zseniális, viszont a gyártási folyamatot még optimalizálni kell mert rengeteget kellett mosogatni utána. Én az egy tálban kikeverhető sütik híve vagyok. A fényképért már nem is kérek elnézést, a rossz kép és a nincs kép közül ez a kisebbik rossz. A palacsinta egy szempillantás alatt elfogyott.
Gluténmentes áfonyás zabpalacsinta
Hozzávalók:
1 pohár tej (helyettesíthető bármi laktózmentessel)
3/4 pohár zabpehely - apró

3/4 pohár zabliszt
2 ek cukor
1 tk sütőpor
pici só

2 tojássárgája
5 deka olvasztott vaj - eredetileg 1ek olaj

2 tojásfehérje habbá verve
2 marék fagyasztott áfonya - elhagyható

A tejet felforraltam, belekevertem a zabpelyhet és 5 percig pihentettem, hűtögettem. Amíg pihent a szárazakat össuekevertem egy nagy  tálban, a vajat pedig elkevertem a tojássárgájával (ezt legközelebb tutira kihagyom, egy tállal kevesebb). Felvertem a habot. Mikor a zabpehely megszívta kicsit magát, ráöntöttem a szárazakra, hozzáadtam a vajas tojást, összekevertem, kicsit hagytam még, hogy összeálljon, majd óvatosan beleforgattam a habot és az áfonyát. Evőkanálnyi mennyiségeket raktam a palacsintasütőbe. Jó nagyra nőnek.

forrás

Nincsenek megjegyzések: