2012. július 12., csütörtök

Banános és banános-kakaós gluténmentes palacsinta

Először is, elnézést a szörnyű képért, de ezt annyira szeretik, hogy alig tudtam lefotózni. Valamit mindig keverek az amerikai-palacsinta típusú palacsinta tésztájába, hogy jobb legyen az állaga és persze az íze is. A banános bevett uzsonna nálunk, egy 4 éves is simán kikeveri, aztán a sütésnél csak addig lelkes, amíg az első adag ki nem sül. De ma feltettük a pontot az i-re; a fele tésztába finom holland kakaóport kevertünk. Maga a csoda. Nekem ízlett a legjobban. Ezt a holland kakaópor dolgot csak azért emelem ki külön, mert kezdő lisztérzékeny koromban egy távoli rokonomtól kaptam jótanácsokat, meg egy adag nagyon finomnak aposztrofált gluténmentes sütit. Majdnem sírtam, mikor megkóstoltam. Csak arra tudtam gondolni, hogy nekem mostantól már csak ez jut. Szerencsére van élet az emese süteményporon és a borzalmas cicás kakaóporon túl is.
Ez az adag palacainta lehet, hogy kicsit sok, de arányosan leosztható, nálunk ennél kevesebbel nem érdemes elindulni. Most meg vendégek is voltak.

Gluténmentes banános palacsinta:
Hozzávalók:
3 egész tojás
2 evőkanál cukor, esetleg nádcukor
1 kk vanília esszencia
3 nagyon érett banán
6 deka olvasztott vaj
15 deka gm liszt (mixB)
1,5 tk sütőpor
1 tk fahéj
2,5-3 deci tej
2 ek holland kakaó ( csak a feléhez raktam, sima is lett, meg kakaós is)


A hozzávalókat az adott sorrendben összekeverem, teflonserpenyőben kanalanként elrendezem (lehetőleg virágmintában) közepes lángon kb. 1 percig sütöm. Kicsit lágy mikor átfordítom, de hamar átsül a másik oldal is.

Nincsenek megjegyzések: