2012. június 30., szombat

Nyári mézeskalács

Mert nyáron is finom. Dolce vita cukormentes mézeskalácsreceptje, csak egy kis folyadékkal kiegészítettem, hogy gluténmentes lisztből is nyújtható legyen. Télen egy narancsot szoktam belecsavarni, most 3-4 evőkanálnyi tejet löttyintettem bele.

Gluténmentes mézeskalács:
Hozzávalók:
40 deka Schär mixB
2 tojássárgája
20 deka méz
10 deka olvasztott vaj
1 zacskó mézeskalács fűszer, most nem volt, improvizáltam ( a kotányi szerintem nem finom)
1/2 tk szódabikarbóna (most kihagytam, jó lett így is)
pici só
4 ek tej

A hozzávalókat összegyúrom, de nem teszem a hűtőbe, mert hidegen nehezen nyújtható. Szobahőmérsékleten pihentetem, amíg a szaggatáshoz előkészülök. 3-4 mm vastagra nyújtom, kiszaggatom, 170 fokon megsütöm. Nem szabad túlsütni, sötétbarnán nem finom.

Nincsenek megjegyzések: