2012. július 31., kedd

Zaleti gluténmentesen

Egy velencei kirándulás alkalmával kóstoltam először ezt a süteményt, és teljesen beleszerettem. Pedig akkor még nem is diétáztam. Íze a kukoricaliszt miatt különleges, és nagyon finom. Ezért örültem nagyon, amikor megtaláltam a receptjét az Olasz kulináriában. Tojásmentes, ezért ha a tejet valamivel helyettesítjük, kisbabáknak is adható. Biztos ki fogom próbálni a legkisebbnél, ha eljön az ideje. Jelenleg a napi 1 ml glutén adagolásánál tartunk, amit 6 hónapos koráig kap majd. Hősiesen lenyeli, nagyon ügyes. Talán, talán bejön.
Mivel ez a süti nagyon hasonlít a prószához, a felét mazsola helyett szilvalekvárosra csináltam, ez kepviseli a magyar vonalat. Elvileg a mazsolát előre be kell áztatni grappába, ez nálam mindig kimarad, bár nem hiszem, hogy ennyi alkoholtól baja lenne egy gyereknek.
Gluténmentes zaleti:
Hozzávalók:
1 ek mazsola
2,5dl tej
10 deka vaj
25 deka kukoricaliszt
10 deka mixB
fél csomag sütőpor
csipet só
12 deka cukor
vanília esszencia
A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
Felforrósítottam a tejet a vajjal. A száraz anyagokat tálba tettem, ráöntöttem a forró tejet és vajat. Összekevertem, ha kell, még lehet hozzá tejet adni.  Formázható, de nem túl kemény tészta lesz. A felébe mazsolát kevertem és evőkanállal lapos kis cipókat tettem egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. A sima tésztából vizes kézzel diónyi gombócokat formáltam, mindegyikbe egy kis fészket csináltam és egy kiskanálnyi szilvalekvárt tettem bele. 15 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések: