2012. július 16., hétfő

Gluténmentes női szeszély ribizlihabbal



Ez a sütemény még abból a korból való, amikor a süteményeknek még nevük volt. Így jártak a receptek szájról szájra, konyhából konyhába, és sokszor igencsak elferdültek, és senki nem kérte számon, hogy a Manyi-szelet miért lekváros az egyik helyen, és mért csokis- diós a másikon. Megettük, és kész. Hol voltak még a szerzői jogok... Így lehet, hogy nálunk ez a sütemény volt a Női szeszély, de láttam én már linzertésztás vagy hab nélküli verziót, valami krémmel. A gyümölcshab a tetején viszont teljesen az anyukám találmánya. Tisztán emlékszem, amikor először kipróbálta. Magát a gyümölcshabot az anyósától tanulta, azt sütés nélkül császármorzsához szoktuk enni nyáron, de így megsütve egy gyümölcsös pavlova lesz belőle. Nekem a pavlova túlságosan tömény, de sajnos csak sok cukorral lesz a hab megfelelő állagú. Itt most nem kell teljesen kiszárítani a habot, inkább csak rábarnítani, kb. 25 perc alatt. A gyerekek nem bírzak magukkal, amikor meglátták, nagy sikere volt a rózsaszín habnak, de nem sokat ettek belőle, az állaga már nem annyira tetszett nekik, és tényleg elég tömény, annak ellenére is, hogy a baracklekvárba nagyon kevés cukrot tettem.
A tésztát kicsit módosítottam, és egész kellemes állagú lett.

Gluténmentes női szeszély ribizlihabbal:
Hozzávalók a tésztához:
3 tojássárgája
3 ek cukor
10 deka puha vaj
1 nagy ek sűrű joghurt (volt itthon, szerintem elhagyható, de akkor 1 decivel több tej kell)
15 deka gm liszt (ezt most schär pasta lisztből csináltam, mert a sima elfogyott)
3/4 adagolókanál rost
1tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
2 dl tej

A kenéshez kb. 1,5 deci baracklekvár ( ne legyen édes)
A habhoz:
3 tojásfehérje
15 deka cukor
1 marék ribizli

A tészta hozzávalóit az adott sorrendben összekeverem, de a tej belekeverésekor figyelni kell rá, hogy könnyű, inkább kicsit folyósabb tésztát kapjunk, mert a rost megszívja magát. Lehet, hogy kicsit még kell hozzákeverni. Vajazott lisztezett tepsibe kenem (kb 3 centi vastag lesz), és 170 fokon addig sütöm, amíg éppen kicsit elkezd barnulni. Amíg sül, tojásfehérjét egy fazékszerű, magas falú tálban elkezdem felverni, majd elkezdem beleadagolni a cukrot, és beleszórom a ribizlit is. Fröcsögni fog nagyon, ezért kell a magasfalú edény. Fokozatosan hozzákeverem a maradék cukrot. Sűrű hab lesz, én keményre sosem vertem, de egészen krémszerűen sűrű. Ha a tészta éppen kezd megsülni kiveszem megkenem lekvárral és a gyümölcshabbal. 150 fokon még kb. 25 percig sütöm-szárítom.

Nincsenek megjegyzések: